Пошта

Відділення поштового  зв'язку села Брошнів

Адміністративні послуги через пошту

В івано-Франківську стартував проект «Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту». Він дає можливість жителям обласного центру направити відповідні документи щодо отримання адміністративних послуг через 19 відділень поштового зв’язку, які працюють у місті. На сьогодні в Івано-Франківську 13 послуг надаватиме департамент соціальної політики виконавчого комітету івано-Франківської міської ради, та вісім — Реєстраційна служб міського управління юстиції в івано-Франківській області (повний перелік послуг подаємо нижче). 
Впровадження цього проекту є частиною Національного плану дій на 2013 рік у рамках реалізації Програми економічних реформ на 2010—2014 рр. «Заможне суспільство, конкурентна економіка, ефективна держава». Позитив проекту — в наближенні послуг до населення, підвищенні рівня довіри до органів влади та зменшенні навантаження на адміністративний апарат. Згідно із задумом, громадяни отримають спрощений доступ до послуг, буде відсутній особистий контакт з чиновником, а отже, зменшиться ймовірність корупції, крім того, користувач послуг зекономить власний час та транспортні витрати. Більше того, клієнт може отримати замовлені довідки з доставкою додому. Для «Укрпошти» проект також є корисним з огляду на збільшення кількості клієнтів та отримання додаткових доходів, що, своєю чергою, дозволить зберегти мережу поштових відділень у сільській місцевості.
Технологія надання послуги виглядатиме так: відповідно до інформаційних карток на кожну послугу від клієнта приймають документи, до яких додається приписка переліку документів, які вкладають у поштове відправлення. Ще один екземпляр видають разом із чеком клієнтові. Поштове відправлення вручають одержувачу під розписку в спеціальному журналі. Після повернення документів клієнт може отримати замовлену довідку у відділенні поштового зв’язку або з доставкою додому. Роль «Укрпошти» як агента з надання адміністративних послуг зводиться до безплатної допомоги при заповненні заяв та ознайомлення з інформаційними картками. Крім того, працівники відділення надаватимуть супутні послуги (наприклад, ксерокопіювання), пересилатимуть документи для отримання адмінпослуг та результатів їх надання, а також прийматимуть платежі за оплату послуги. Як повідомив директор Івано-франківського відділення «Укрпошти» Михайло Саковський, документи пересилатимуть як листи з оголошеною цінністю, тому вартість послуги становитиме 10 гривень. Як повідомив заступник голови облдержадміністрації ігор Зварич, івано-Франківськ — останнє місто, де відбулась презентація проекту. За його словами, проект впроваджено в усіх районах Прикарпаття. Як зазначив М. Саковський, на сьогодні в області працює 469 відділень поштового зв’язку, де прикарпатці зможуть отримати спрощений доступ до адміністративних послуг. Зазначимо, що в різних районах перелік адміністративних послуг, які надають в поштових відділеннях, може дещо відрізнятися. Чиновники обіцяють, що з часом затвердять єдиний перелік послуг, який діятиме в усій області. Крім того, за словами Михайла Саковського, кількість адміністративних послуг, які наразі вже надають у всіх відділеннях поштового зв’язку, згодом буде збільшуватись, враховуючи потреби населення.

Перелік адміністративних послуг,
які можна отримати у поштових відділеннях:


Призначення та надання громадянам субсидії, компенсації:
— на оплату житлово-комунальних послуг;
— за проїзд міжміським транспортом особам, які потерпіли внаслідок катастрофи на ЧАЕС;
— за невикористану путівку на санаторно-курортне лікування інвалідам війни.
Призначення державної соціальної допомоги:
— малозабезпеченим сім’ям;
— інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам;
— дітям-сиротам, дітям позбавленим батьківського піклування, батькам-вихователям, прийомним батькам;
— особам, які не мають права на пенсію та інвалідам;
— дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме;
— особі, що проживає з інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу, що потребує постійного стороннього догляду.
Надання (встановлення) статусу:
— постраждалого внаслідок катастрофи на ЧАЕС;
— ветеран праці.
Надання матеріальної допомоги та допомоги на поховання
Державна реєстрація:
— фізичної особи, яка має намір стати підприємцем;
— припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця за її рішенням;
— змін до відомостей про фізичну особу-підприємця, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про рішення щодо припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.
Видача з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців довідки, виписки, витягу.
Внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що не пов’язані зі змінами, які вносять до установчих документів юридичної особи, або не підлягають державній реєстрації.